lunes, septiembre 26, 2011

Reconciliació?

En Pep Guardiola acaba de fer una nova aportació al barcelonisme: ha obert un meló que poca gent volia tastar. El meló de la reconciliació. Al Barça és tradicional que qui arriba talli d’arrel l’arbre que ha fet créixer el seu antecessor. No està escrit als estatuts, però cada nou president ho fa. En el cas d’en Sandro Rosell va fer quelcom diferent: posar per davant la recerca de responsabilitats econòmiques. Les raons que el van impulsar a prendre una mesura tan excepcional són prou conegudes i, des de fa un any, no ha canviat res excepte que el procés judicial gairebé no ha començat, però el judici mediàtic ja ha dictat sentència contra l’expresident Laporta. 

Les paraules d’en Guardiola obren un dilema molt important per la vida del club: un cop Laporta ha estat sentenciat mediàticament, cal seguir endavant per la via judicial? O seria més positiu pel club centrar-se en les coses bones que va fer i oblidar el dolent que potser va fer? En Sandro Rosell haurà de triar, però les paraules d’en Pep assenyalen un camí de conciliació. Ell mai ha fet res que perjudiqui el club. Potser en això també caldria fer-li cas.

- Publicado en RAC-1 (26-IX-2011) 


Pep Guardiola ha realizado una nueva aportación al barcelonismo: abrir un melón que poca gente quería probar. El melón de la reconicliación. Es tradición en el Barça que quien llega corte de raíz el árbol que plantó su antecesor. Los estatutos no dicen nada al respecto, pero cada nuevo presidente cumple la tradición. En el caso de Sandro Rosell ocurrió algo diferente: puso por delante la exigencia de responsabilidades económicas. Las razones que le impulsaron a tomar una medida tan excepcional son sobradamente conocidas y, desde hace un año, nada ha cambiado salvo que el proceso judicial apenas está en sus inicios y el juicio mediático ya ha dictado sentencia contra el expresidente Laporta.
Las palabras de Guardiola abren un dilema muy importante para la vida del club: una vez Laporta ya ha sido sentenciado mediáticamente, ¿es imprescindible seguir adelante por la vía judicial? ¿O sería más positivo para el club centrarse en las cosas buenas que hizo y olvidar lo malo que, quizás, hizo? Sandro Rosell deberá elegir, pero las palabras de Pep señalan un camino de conciliación. El técnico nunca ha hecho nada que perjudique al club. Quizás también en esto valdría la pena hacerle caso.