lunes, noviembre 22, 2010

El plaer

Vuit gols més tard, sembla que la cosa no estava tan malament com preveien tots els qui van pronosticar un cataclisme per la marxa de Touré, l’arribada de Sandro Rosell, el triomf al Mundial de seleccions, la tendinitis de Xavi, les angoixes de Villa i Bojan i el no fitxatge d’Ozil. Jo voldria fer una crida a fruir del que estem vivint. El Barça pot guanyar o perdre partits i títols; enfrontar el Clàsic contra el Madrid i sortir viu o mig coix. Tot això no ho sabem, però el que resulta indiscutit i indiscutible es que aquest equip acumula ja dues temporades i mitja desenvolupant un joc meravellós, probablement el més estètic i rendible que hem conegut mai i encara que hi hagi dies foscos i nits espesses, continua endavant amb la seva proposta de joc, sense dimitir mai d’un concepte que embadaleix el mon del futbol, que diferencia aquest equip respecte tants d’altres.

Aquesta diferència en l’estil de joc, en la proposta ofensiva, en la generositat del model és el que farà que el Pep Team estigui a tots els llibres d’història del futbol, més enllà dels títols que continuï guanyant. Jo us convido a fruir del joc: els resultats seguiran caient per si sols.

- Publicado en RAC-1 (22-XI-2010)


Ocho goles más tarde parece que las cosas no estaban tan mal como pronosticaron un cataclismo con la marcha de Touré, la llegada de Sandro Rosell, el triunfo en el Mundial de Sudáfrica, la tendinitis de Xavi, la ansiedad de Villa y Bojan y el fichaje no realizado de Özil. Me parece que deberíamos disfrutar lo que estamos viviendo. El Barça seguirá ganando o perdiendo partidos y títulos; enfrentará el Clásico contra el Madrid y saldrá vivo o renqueante, pero es indiscutible que este equipo acumula ya dos temporadas y media desarrollando un juego maravilloso, probablemente el más estético y rentable que hemos conocido nunca y aunque regresen días oscuros y noches espesas, seguirá adelante con su propuesta de juego, sin dimitir jamás de un concepto que entusiasma al mundo del fútbol y diferencia a este equipo de otros muchos.

Esta diferencia en el estilo de juego, en la propuesta ofensiva y en la generosidad del modelo hará que el Pep Team permanezca en los libros de historia del fútbol más allá de los títulos que continúe sumando. Os invito a disfrutar del juego; los resultados ya caerán por sí solos.