lunes, diciembre 13, 2010

Les formes

Em penso que en Jordi Basté haurà de fer una crida o un concurs per trobar les millors paraules amb què definir el que està succeint amb el Pep Team. Un concurs de poetes i escriptors, gent de la cultura, artistes, savis, intel·lectuals, literaris, monologuistes i redactors de diccionaris. Un concurs de paraules i adjectius qualificatius per poder començar a explicar aquesta vuitena meravella. Una obra d’art amb potes. Un monument al futbol. La sensació d’estar veient en viu i directe la creació d’una simfonia dels sentits.

En alguns moments, el joc del Barça ens hipnotitza fins a fer-nos creure que no hi ha competició ni resultats, ni títols en joc, sinó exclusivament la plasticitat dels moviments i l’estètica de les jugades. Aquest equip és una reivindicació rotunda de les formes i la manera de fer les coses. La demostració que la meta importa, però el camí per arribar-hi, la forma d’assolir-la, probablement importa encara més.

- Publicado en RAC-1 (13-XII-2010)


Imagino que Jordi Basté tendrá que hacer un llamamiento o improvisar un concurso para encontrar las palabras más adecuadas con las que definir lo que protagoniza el Pep Team. Un concurso de poetas y escritores, gente de la cultura, artistas, sabios, intelectuales, literatos, monologuistas y redactores de diccionarios. Un concurso de palabras y adjetivos que nos permita explicar esta octava maravilla. Una obra de arte con piernas. Un monumento al fútbol. La sensación de estar asistiendo en vivo y en directo la creación de una sinfonía de los sentidos.

Por momentos, el juego del Barça nos hipnotiza hasta hacernos creer que no existe la competición, ni el resultado, ni hay títulos en juego, sino exclusivamente la plasticidad de los movimientos y la estética de las jugadas. Este equipo es una reivindicación rotunda de las formas y el modo de hacer. La demostración de que la meta es importante, pero el camino para alcanzarla, probablemente lo sea aún más.